torstai 3. lokakuuta 2013

Elämää ei sen enempää.

Miusta tuntuu että miula ei oo täällä vielä oikein niinkuin yhtään mitään sosiaalista elämää koulussa, tarkoitan siis kavereita.

Um, koulu on aika raskasta ja aikaavievää, vaikka tietysti varsinkin joitakin juttuja suomeen verrattaessa helpompaa. Choir, Foods & Nutrition ja English ovat kokoajan olleet A:ta. US History on vähän kiikun kaakun, välillä B ja välillä A-. Kyselyt aina muokkaavat sitä kokonaisarvosanaa. Fysiikka on mennyt nyt alaspäin, koska olin omia kotitehtäviäni arvostellessa rehellinen, ja jostain syystä fysiikka tuntuu vaikealle. vaikka tajuan asiat. Fysiikan tunnilla sotkin agendaani:


Sotkin sitä koska fysiikka. Olin tehnyt kokeen, mutta olin unohtanut käydä tekemässä monivalintaosion. Pelkäsin huonoa arvosanaa ja inhotti koska omaa tyhmyyttäni unihdin. Noh, sain tehdä monivalintaosion myöhemmin, ja loppuarvosanaksi tuli B! Matikan koe oli eilen ja A sieltä taas tuli. Tein tosin 3 typerää huolimattomuusvirhettä, mutta 97/100 ihan hyvä. Matikka on täällä helppoa, varsinkin kun suomen pitkään matikkaan vertaa.


 Käydessäni kävelylenkillä toissapäivänä huomasin kuinka paljon täällä oikeasti kaikkialla on noita johtoja - linjoja mitälie. Siis kaikkialla, täällä oikeastaan mikään ei mene maan alla. Jaja kaupassa näin suomea!! Panda lakritsia, marjalakritsia tosin.


 Eilen jäin koulun jälkeen FCCLAn tapaamiseen missä teimme kirjaimia kulkueeseen ja julisteita koulun seinille. Mie olin viimonen joka sai sakset ja käytin eniten aikaa maalaamiseen, joten olin sitten koululla 2 tuntia tekemässä A:ta. Olen kyllä tosin tyytyväinen työni tulokseen. :3

''A''  
 Keskiviikkona oli myös se päivä kun pidin puheen. Siis kuorossa on tullut aika valita puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja. Noh, yksi tyttö kuorossamme ehdotti minua puheenjohtajaksi viime viikolla. Olin että en oikein tiedä, mutta ajattelin että ei minua kuitenkaan äänestetä joten se on ihan okei. Sen päivän iltana olin jo innostunut asiasta ja halusin oikeasti yrittää. Sitten kuorossa sanottiinkin että pitää olla myös kirjoitettu versio siitä miksi ois hyvä siihen hommaan. Tuli taas pieni ahdistus että haluanko mie oikeesti, emmie uskalla. Mutta loppujen lopuksi kirjoitin tiistai-iltana kahden sivun mittaisen puheen ja änkytin sen sitten omalla englannillani paniikissa luokan edessä. Saa nähdä mitä siitä tulee.

oikealla pj:n ja vasemmalla vpj:n tehtävät.
 US Historyssä tehdään karttoja aika ajoin. Ensimmäinen kartta oli USAn kartta osavaltioineen, neljän maamerkin kera. En saanut täysiä pisteitä koska lopputulos ei osoittanut ylitsepursuavaa luovuutta, mutta kaikilla ei ole aikaa eikä materiaaleja luoda upeinta ja erikoisinta karttaa. Tämän tehtävän ansiosta olen oppinut jo osoittamaan ja nimeämään puolet osavaltioista. Seuraava karttatehtävä on nyt työn alla: Old West. Haluaisin nähdä sen eteen hieman enemmän vaivaa, mutta saa nähdä riittääkö aika.



Enkussa luettiin näytelmä ''The Crucible''. Tykkäsin koska aloin vihaamaan niitä ylimielisiä tyttöjä tuossa Massachusettsin noitavainoista kertovassa näytelmässä ja yksi niistä oli 17v (oikeesti 11v) ja sit sillä oli jotai juttuu ollu miehen kanssa joka oli 40 (oikeesti 60). Okei, kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen kirjanen.

 
Seuraavaksi pitäs itse lukea kotona kirjaa ja tehä siitä joku juttu. JA koulussa essee eiiii...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti